close

1_%E7%A7%91%E9%9A%86%E5%A4%A7%E6%95%99%E5%A0%82.jpg  

  

Here I stand alone    我一個人站在這裡


With this weight upon my heart    帶著一顆沉重的心


And it will not go away    In my head I keep on looking back

 

過去的種種在我的腦海中永遠不會消失


Right back to the start    如果回歸起點


Wondering what it was that made you change


What if I had never let you go   如果我不曾讓你離開?


Would you be the man I used to know

你是不是還會是那個我熟悉的人?


If I'd stayed   If you'd tried   如果我能留下來而你也可以試試看


If we could only turn back time  如果我們可以倒轉時間


But I guess we'll never know 

只是現在我想我們永遠都不會知道答案了...

我不知道是否能使你改變

Well I tried  我試著努力過了

But I had to draw the line

但我卻必須劃清界限


And still this question keeps on spinning in my mind

只是這些問題卻始終纏繞著我

 

 

Many roads to take  可以走的路有很多


Some to joy    Some to heart-ache

有的會通往喜樂  有的卻通往心碎


Anyone can lose their way

而且任何人都有可能迷失


And if I said that we could turn it back

但如果我說我們可以扭轉乾坤


Right back to the start

再回到從前


Would you take the chance and make the change

你是不是會再冒險做改變

Do you think how it would have been sometimes

你是不是這樣期待事情會發生?


Do you pray that I'd never left your side

你是不是曾祈禱我不曾離開你身邊過?

What if I had never let you go  如果我不曾讓你走


Would you be the man I used to know

你會不會依然還是那個我熟悉的人


If I'd stayed   If you'd tried 

如果我留下來而你也願意試試看


If we could only turn back time

如果我們可以讓時光倒轉


But I guess we'll never know

但我想我們永遠都不會知道了



If only we could turn the hands of time

如果我們可以扭轉時間


If I could take you back would you still be mine

也許我可以讓你回頭而你現在還是屬於我的

'Cos I tried   因為我真的努力過了


But I had to draw the line  但我也必須劃清界限


And still this question keeps on spinning in my mind

只不過問題仍舊纏繞著我

What if I had never let you go  如果我不曾讓你離開


Would you be the man I used to know

你會不會還是那個我熟悉的人


What if I had never walked away  如果我不曾離開


'Cos I still love you more than I can say

因為我仍然愛著你卻說不出來


If I'd stayed    If you'd tried  

如果我可以留下來而你也願意再試試看


If we could only turn back time

如果我們可以讓時間倒轉


But I guess we'll never know

只是我想我們永遠都不會知道了


We'll never know   我們永遠不會知道答案了...

 

ps.後記

偶然聽見這首歌

遍尋之後才知道原來

是鐵達尼號女主角

凱特溫絲蕾唱的

真令我驚豔

卻又苦於找不到中譯

就自己來囉~

不知道翻譯的對不對啊...

只是失戀的感覺

我想大家都能體會吧!

 

 

 


But I had to draw the line  但是我也必須劃清界限


And still this question keeps on spinning in my mind

但是問題卻還是始終纏繞著我

arrow
arrow
    全站熱搜

    alin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()